مکان شما:
صفحه نخستمقالاتکسب و کاراصول درست بازاریابی تلفنی چیست؟…
شهریور
9
1398
کسب و کار
مقالات
اصول درست بازاریابی تلفنی چیست؟
5 / 5 ( 1 vote )
خبر بد این است که متاسفانه بازایابی تلفنی در چند سنه پسین در ایران به اندازهای بد اجرا شده است که کل بیشتر آن را به عنوان مزاحم تلفنی میشناسند لغایت فروش تلفنی و تازه خیلی خوب این است که ما در این نوشتار ترفندها و تکنیکهای بازاریابی و اصول صحیح بازاریابی تلفنی را به شما آموزش میدهیم. بازاریابان کامیاب آینده با ما به اتفاق باشند:
بازاریابی تلفنی چیست؟
فایل صوتی مقاله را در ذیل میتوانید گوش کنید.
پخشکننده صوت
00:00
00:00
برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و زیر استفاده کنید.
دانلود فایل صوتی مقاله
بازاریابی تلفنی چیست؟
بازاریابی تلفنی شیوهای از بازاریابی سر راست است که در آن فروشنده با مشتریان احتمالی خویش تماس تلفنی برپا میکند و به ارائه توضیحاتی درباره محصولات یا خدماتی که ارائه میدهد میپردازد و در نهایت از مشتری تقاضای خرید میکند که به فروش تلفنی میانجامد.
بنابراین در این طریق مشتری، فروشنده را نمیشناسد و حفظ ارتباطی که استوار میشود به فروشنده بستگی دارد، اگر بازاریاب تلفنی بداند اصول صحیح بازاریابی تلفنی چیست؟ و آن را به شغل ببندد مشتری میتواند با او وابستگی برقرار کند و به خرید کالا و خدمات بازاریاب میل پیدا کند.
این نوشتار را نیز بخوانید. آیا کسب و کار من بیچارگی به بازاریابی دیجیتال دارد؟ (به به اتفاق فایل صوتی)
چرا یادگیری اصول درست بازاریابی تلفنی مهم است؟
اهمیت یادگیری اصول درست بازاریابی تلفنی در آنجایی است که این اصول در مناطق جغرافیایی، کشورها و فرهنگهای گوناگون متفاوت است. ما باید به اندازهای با بستر فرهنگی آن منطقهای که قصد بازاریابی داریم آشنا باشیم. این اخطار باعث میشود که طبق اصول بازاریابی آن فرهنگ پیش برویم و در پیوستگی کارساز با مشتریان کامیاب عمل کنیم.
اصول صحیح بازاریابی تلفنی چیست؟
اصول صحیح بازاریابی تلفنی چیست؟
اصل اول:
هدف شما باید مشخص و ترجیحا مکتوب باشد. توجه داشته باشید که بازاریابی تلفنی نوعی گفتگو است و شما باید کاملا آمادگی هرگونه سوال و جوابی را داشته باشید. اگر منظور شما مشخص باشد میتوانید برای پاسخهای احتمالی طرف مقابل، خویش را آماده کنید.
اصل دوم:
کنار تلفن خود، کاغذ و قلم داشته باشید. احتمالاً دربایستن به نتبرداری از صحبتهای مشتری داشته باشید و یا شاید لازم باشد آدرسی را یادداشت کنید. نباید مشتری را منتظر نگه دارید. باید تند باشید.
اصل سوم:
در بازاریابی تلفنی صحیح است که شما توانایی ارتباط چشمی و زبان بدن را از دست میدهید ولی صدا و لحن گفتگو که از شما گرفته نشده است. قدرت خود را در شور و هیجان و لحن مثبت و پرانرژی خویش پرتو دهید.
اصل چهارم:
متنی از آنچه پیمان است بگویید به چهره کتبی داشته باشید. در این متن شما باید به ویژگیهای فرآورده اشاره کنید. البته پروا داشته باشید که نباید آن را روخوانی کنید بلکه باید به چهره حرفهای و جذاب آن را بازگو کنید.
اصل پنجم:
بدن شما در حالت ایستاده آدرنالین بیشتری ترشح میکند که باعث تسلط اغلب شما نسبت به حالت نشسته میشود. بنابراین بایستید و گفتگو کنید.
اصل ششم:
لطفا از حاشیه رفتن و صحبت درباره همهچیز پرهیز کنید. مشتری شما به اندازه کافی وقت ندارد. فقط نکات ترغیبکننده را یادآور شوید.
اصل هفتم:
ابتدا به شناسایی خود و شرکت خویش بپردازید. سپس به سراغ سوژه اصلی بروید و مزایا را بازگو کنید. در پایان با اخذ وقت ملاقات حضوری گفتگو را به واپسین،انجام برسانید.
اصل هشتم:
حفظ تعامل با مخاطب بسیار مهم است. نام مخاطب خویش را بپرسید و در طول مکالمه نامش را خطاب کنید و او را به گفتوگو ترغیب نمایید.
اصل نهم:
قدردان مشتری باشید و سپاسداری خویش را نشانه دهید. شما مهمترین دارایی فرد یعنی سررسید او را گرفتهاید بعد باید سپاسگذار باشید. سپاسداری اعتمادسازی به تعقیب دارد و اعتمادسازی موفقیت شما را.
اصل دهم:
همیشه شنیدهایم که گرد از بهترین معلمها تجربه است. موفقیتها و شکستهایتان را ارزیابی کنید و خود را از نوبسازید. تسلیم نشوید.
در بازاریابی تلفنی چه بگویید؟
در بازاریابی تلفنی چه بگویید؟
فروش تلفنی نقدها و چالشهای زیاد زیادی به دنبال دارد اما با شناخت کافی از محصولات و خدمات خود، تمرین گفتمان و البته راهبری درست مشتریان میتوانید در تیم بازاریابی خود کامیاب عمل کنید.
به جای پرحرفی، سوالات کوتاه و هدفمند بپرسید.
مختصر و مفید مزایای محصول خود را برای مشتری توضیح دهید. مزایای گفته شده باید بر پایه نیازهای بیننده شما باشد.
با داشتن اطلاعات کامل درباره محصول و یا خدمات خود، به پرسشهای مخاطبان خویش به صورت کامل و جامع جواب دهید.
لازم نیست زیاد وزین و ادبی صحبت کنید! درست است که باید به جستار خویش چیرگی داشته باشید ولی بهرهگیری بیمورد از لغات فنی بیمورد است.
در پسین مزاکرهی فروش تلفنی یک جمعبندی صحیح داشته باشید.
این مقاله را نیز بخوانید. افزایش فروش با کشف نیازهای مخفی مشتری
آیا بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی متفاوت است؟
در ریشه-بن-بیخ خیر تفاوتی ندارند ولی عدهای معتقدند که فروش تلفنی تنها برای اطلاعرسانی و فروش محصولات و خدمات است اما بازاریابی تلفنی میتواند برای نظرسنجی از مشتریان، ارزیابی بازارها، نزدیکتر کردن رابطه کسب و کار با مشتریان و حتی مدیریت وابستگی با مشتری استعمال داشته باشد.
اشتباهات بازاریابی تلفنی که همه زحمات شما را به باد میدهد
اگر از محصولات خویش هشدار کامل نداشته باشید نمیتوانید احتیاج مشتری را سریع تشخیص دهید و راهحل خود را ارائه دهید.
بازاریاب حرفهای به دنبال فروش تحمیلی نیست و به جای آنکه مدام دربارهی مزایای محصولات و خدمات خویش صحبت کند، در ارتباط با بنیادین که مورد توجه مصرفکنندگان است صحبت میکند و پیشنهادات خود را ارائه میدهد.
در شرایطی که شخصی به شما و محصولاتتان اعتماد کرده است ولی خرید نمیکند باید این مسئله را دنبال کنید. برای اینکه بخت خویش را در فروش تلفنی خویش بالا ببرید باید توسط تلفن او را از خوشنودی سایر مشتریان آگاه کنید.
سخن پایانی:
از مزایای بازاریابی تلفنی این است که شیوهای ارزان و تند است. البته باید پروا داشته باشید که موفقیت در این شیوه الی حتماً زیادی به گونه محصول، خدمات و بازار هدف شما ارتباط دارد. در ضمن شما باید مدام فروش تلفنی خود را رسیدگی کنید و شمار تماسهای ناکام و چرایی ناموفق بودن آنها را در نظر داشته باشید.