تکنولوژی 19

تکنولوژی 19

تکنولوژی 19

تکنولوژی 19

اصول درست بازاریابی تلفنی چیست؟ (به همراه فایل صوتی)

مکان شما:

صفحه نخستمقالاتکسب و کاراصول درست بازاریابی تلفنی چیست؟…

شهریور

9

1398

کسب و کار

مقالات

اصول درست بازاریابی تلفنی چیست؟

5 / 5 ( 1 vote )

خبر بد این است که متاسفانه بازایابی تلفنی در چند سنه پسین در ایران به اندازه­ای بد اجرا شده است که کل بیشتر آن را به عنوان مزاحم تلفنی می­شناسند لغایت فروش تلفنی و تازه خیلی خوب این است که ما در این نوشتار ترفندها و تکنیک­های بازاریابی و اصول صحیح بازاریابی تلفنی را به شما آموزش می­دهیم. بازاریابان کامیاب آینده با ما به اتفاق باشند:


 


بازاریابی تلفنی چیست؟

فایل صوتی مقاله را در ذیل میتوانید گوش کنید.

 


پخش‌کننده صوت


00:00

00:00


برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و زیر استفاده کنید.

 


دانلود فایل صوتی مقاله


بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی شیوه­ای از بازاریابی سر راست است که در آن فروشنده با مشتریان احتمالی خویش تماس تلفنی برپا می­کند و به ارائه توضیحاتی درباره محصولات یا خدماتی که ارائه می­دهد می­پردازد و در نهایت از مشتری تقاضای خرید می­کند که به فروش تلفنی می­انجامد.


بنابراین در این طریق مشتری، فروشنده را نمی­شناسد و حفظ ارتباطی که استوار می­شود به فروشنده بستگی دارد، اگر بازاریاب تلفنی بداند اصول صحیح بازاریابی تلفنی چیست؟ و آن را به شغل ببندد مشتری می­تواند با او وابستگی برقرار کند و به خرید کالا و خدمات بازاریاب میل پیدا کند.


 


این نوشتار را نیز بخوانید.  آیا کسب و کار من بیچارگی به بازاریابی دیجیتال دارد؟ (به به اتفاق فایل صوتی)

چرا یادگیری اصول درست بازاریابی تلفنی مهم است؟

اهمیت یادگیری اصول درست بازاریابی تلفنی در آن­جایی است که این اصول در مناطق جغرافیایی، کشورها و فرهنگ­های گوناگون متفاوت است. ما باید به اندازه­ای با بستر فرهنگی آن منطقه­ای که قصد بازاریابی داریم آشنا باشیم. این اخطار باعث می­شود که طبق اصول بازاریابی آن فرهنگ پیش برویم و در پیوستگی کارساز با مشتریان کامیاب عمل کنیم.


اصول صحیح بازاریابی تلفنی چیست؟

اصول صحیح بازاریابی تلفنی چیست؟

اصل اول:

هدف شما باید مشخص و ترجیحا مکتوب باشد. توجه داشته باشید که بازاریابی تلفنی نوعی گفتگو است و شما باید کاملا آمادگی هرگونه سوال و جوابی را داشته باشید. اگر منظور شما مشخص باشد می­توانید برای پاسخ­های احتمالی طرف مقابل، خویش را آماده کنید.


اصل دوم:

کنار تلفن خود، کاغذ و قلم داشته باشید. احتمالاً دربایستن به نت­برداری از صحبت­های مشتری داشته باشید و یا شاید لازم باشد آدرسی را یادداشت کنید. نباید مشتری را منتظر نگه دارید. باید تند باشید.


اصل سوم:

در بازاریابی تلفنی صحیح است که شما توانایی ارتباط چشمی و زبان بدن را از دست می­دهید ولی صدا و لحن گفتگو که از شما گرفته نشده است. قدرت خود را در شور و هیجان و لحن مثبت و پرانرژی خویش پرتو دهید.


اصل چهارم:

متنی از آنچه پیمان است بگویید به چهره کتبی داشته باشید. در این متن شما باید به ویژگی­های فرآورده اشاره کنید. البته پروا داشته باشید که نباید آن را روخوانی کنید بلکه باید به چهره حرفه­ای  و جذاب آن را بازگو کنید.


اصل پنجم:

بدن شما در حالت ایستاده آدرنالین بیشتری ترشح می­کند که باعث تسلط اغلب شما نسبت به حالت نشسته می­شود. بنابراین بایستید و گفتگو کنید.


اصل ششم:

لطفا از حاشیه رفتن و صحبت درباره همه­چیز پرهیز کنید. مشتری شما به اندازه کافی وقت ندارد. فقط نکات ترغیب­کننده را یادآور شوید.


اصل هفتم:

ابتدا به شناسایی خود و شرکت خویش بپردازید. سپس به سراغ سوژه اصلی بروید و مزایا را بازگو کنید. در پایان با اخذ وقت ملاقات حضوری گفتگو را به واپسین،انجام برسانید.


اصل هشتم:

حفظ تعامل با مخاطب بسیار مهم است. نام مخاطب خویش را بپرسید و در طول مکالمه نامش را خطاب کنید و او را به گفت­وگو ترغیب نمایید.


اصل نهم:

قدردان مشتری باشید و سپاسداری خویش را نشانه دهید. شما مهم­ترین دارایی فرد یعنی سررسید او را گرفته­اید بعد باید سپاس­گذار باشید. سپاسداری اعتمادسازی به تعقیب دارد و اعتمادسازی موفقیت شما را.


اصل دهم:

همیشه شنیده­ایم که گرد از بهترین معلم­ها تجربه است. موفقیت­ها و شکست­هایتان را ارزیابی کنید و خود را از نوبسازید. تسلیم نشوید.


در بازاریابی تلفنی چه بگویید؟

در بازاریابی تلفنی چه بگویید؟

فروش تلفنی نقدها و چالش­های زیاد زیادی به دنبال دارد اما با شناخت کافی از محصولات و خدمات خود، تمرین گفتمان و البته راهبری درست مشتریان می­توانید در تیم بازاریابی خود کامیاب عمل کنید.

اصول فروش تلفنی

به جای پرحرفی، سوالات کوتاه و هدفمند بپرسید.

مختصر و مفید مزایای محصول خود را برای مشتری توضیح دهید. مزایای گفته شده باید بر پایه نیازهای بیننده شما باشد.

با داشتن اطلاعات کامل درباره محصول و یا خدمات خود، به پرسش­های مخاطبان خویش به صورت کامل و جامع جواب دهید.

لازم نیست زیاد وزین و ادبی صحبت کنید! درست است که باید به جستار خویش چیرگی داشته باشید ولی بهره‌گیری بی­مورد از لغات فنی بی­مورد است.

در پسین مزاکره­ی فروش تلفنی یک جمع­بندی صحیح داشته باشید.

این مقاله را نیز بخوانید.  افزایش فروش با کشف نیازهای مخفی مشتری

آیا بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی متفاوت است؟

در ریشه-بن-بیخ خیر تفاوتی ندارند ولی عده­ای معتقدند که فروش تلفنی تنها برای اطلاع­رسانی و فروش محصولات  و خدمات است اما بازاریابی تلفنی می­تواند برای نظرسنجی از مشتریان، ارزیابی بازارها، نزدیک­تر کردن رابطه کسب و کار با مشتریان و حتی مدیریت وابستگی با مشتری استعمال داشته باشد.


اشتباهات بازاریابی تلفنی که همه زحمات شما را به باد می­دهد

اگر از محصولات خویش هشدار کامل نداشته باشید نمی­توانید احتیاج مشتری را سریع تشخیص دهید و راه­حل خود را ارائه دهید.


بازاریاب حرفه­ای به دنبال فروش تحمیلی نیست و به جای آنکه مدام درباره­ی مزایای محصولات و خدمات خویش صحبت کند، در ارتباط با بنیادین که مورد توجه مصرف­کنندگان است صحبت می­کند و پیشنهادات خود را ارائه می­دهد.


در شرایطی که شخصی به شما و محصولاتتان اعتماد کرده است ولی خرید نمی­کند باید این مسئله را دنبال کنید. برای اینکه بخت خویش را در فروش تلفنی خویش بالا ببرید باید توسط تلفن او را از خوشنودی سایر مشتریان آگاه کنید.


سخن پایانی:

از مزایای بازاریابی تلفنی این است که شیوه­ای ارزان و تند است. البته باید پروا داشته باشید که موفقیت در این شیوه الی حتماً زیادی به گونه محصول، خدمات و بازار هدف شما ارتباط دارد. در ضمن شما باید مدام فروش تلفنی خود را رسیدگی کنید و شمار تماس­های ناکام و چرایی ناموفق بودن آن­ها را در نظر داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد