تکنولوژی 19

تکنولوژی 19

تکنولوژی 19

تکنولوژی 19

مبانی سئو | آموزش مبانی مهم بهینه سازی سایت

 تعلیم مبانی مهم بهینه سازی سایت
مبانی سئو تعلیم مبانی مهم بهینه سازی سایت
اگر از آنگونه افرادی هستید که در سئو و بهینه سازی سایت شکست خورده و در نتیجه نتوانسته از راه سایت مشتریانی پیدا کنید، این مطلب به متعلق به شماست. اصول مهم و مبانی سئو در دنیای وب جز بنیادی ترین موارد محسوب می شوند و بدون رعایت آنها نمی تاب امیدی به کسب رتبه خوب در فضای پر رقابت امروزی داشت.

سئو (SEO) مخفف عبارت search engine optimization به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجوست. در سئو پروسه هایی با هدف راحت کردن دسترسی کاربران به سایت شما از راه نتایج موتورهای جستجو سپریدن می گیرد. وب سایت شما احتمالا در یک کلمه کلیدی دارای رتبه ای در صفحات دهم به پس نتایج جستجو است. یک فرآیند سئو موفق، به سایت شما کمک می کند که الی آنجا که ممکن است به صفحات ابتدایی گوگل و به چهره ایده آل، به صفحه اول گوگل برسد.

فرایند سئو می تواند زیاد پیچیده و درگیرانه باشد، اما مبانی و بنیادی در آن وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید به افزایش رتبه سایت خود در نتایج جستجو بپردازید. این مبانی سئو در هر سایتی اعم از خردترین سایت لغایت بزرگترین سایت های بین المللی می بایست اعمال شود.

10 اصل پایه ای سئو عبارتند از:

1. مدل کسب و کار خود را فهم کنید
سئو و بهینه سازی سایت بدون این که بر مدل کسب و کار خویش مستحضر باشید، کمکی به شما نخواهد کرد. شما پیش از آغاز هر پروژه سئو و تعریف اهداف قابل دستیابی در کسب و کار، می بایست در مورد مسائل زیاد مهمی تصمیماتی بگیرید. این مسئله در باره استارت آپ های کوچکی که اخیر آغاز به شغل کرده اند، کسب و کارهای کوچکی که منظور طراحی مجدد سایت را دارند و حتی کمپانی های با سرمایه های عظیم نیز برپا است.

در پیش درآمد بازار هدف و مشتری هدف خویش را مشخص کنید. گزینش این دو گزینه بر روی انتخاب کلمات کلیدی سایت شما اثر خواهد گذاشت. بازار منظور خود را بشناسید و اطلاعات ضروری در باره کاربران هدف خویش را نیز کسب کنید. این اطلاعات می بایست شامل آشنایی با خواسته ها و انتظارت مشتریان در خرید فرآورده شما می باشد.

بعد از انکه این اطلاعات را کسب کرده و فهم راستی از بازار موجود پیدا کردید، می توانید واژه ها کلیدی پیوسته را کشف کرده و راز لوحه پیشه خود پیمان دهید.

به عنوان نمونه اگر شما فروشنده کت و شلوار های مردانه ایتالیایی هستید، عبارت "کت و شلوار مردانه" نمی تواند مشتریان باره نظر را به سمت شما هدایت کند. به علاوه شما به تعقیب کاربرانی هستید که به صورت ویژه علاقه مند به محصولات ایتالیایی هستند. پس عبارت کلیدی مناسب برای کسب وکار شما، "کت و شلوار مردانه ایتالیایی" خواهد بود.

2. واژه ها کلیدی پسندیده را شناسایی کنید
این سرنوشت از کار در سئو، بی اندازه مهم می باشد. در این جا شما کلمات کلیدی بلندتری که معتقدید کاربران به جستجوی آنها در وب می پردازند را برگزیدن می کنید. منظور شما اینست که در اثناء جستجوی واژه ها کلیدی برگزیده شما توسط کاربران، سایت شما در بالاترین تقدیر نتیجه جستجو قرار گیرد.

با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner می توانید بهترین عبارت کلیدی برای سایت خویش را برگزیدن کنید. همچنین می توانید واژه ها کلیدی مرتبط با آن را نیز پیدا کنید.

انتخاب کلمه کلیدی پسندیده برای کسب و کارتان، سرانجام ماجرا نیست. شما از این بعد می بایست به چهره مدام رتبه سایت خود را در نتایج جستجو تعقیب کنید. دقت داشته باشید که رتبه سایت در درازا سررسید حائز نوساناتی است و همواره در جای ثابتی نمی ماند. انتخاب عکس العمل پسندیده برای حفظ موقعیت سایت نیز زیاد مهم است.

3. رتبه سایت در واژه ها کلیدی را تحت عقیده داشته باشید
تحت عقیده داشتن رتبه واژه ها کلیدی زیاد مهم است، چرا که این رتبه هیچ وقت تغییر ناپذیر نمی ماند. فاکتورهای رتبه بندی همواره در حال تغییرند و صرفا به این دلیل که در ماه ماضی در صفحه نخست پیمان داشتید، دلیلی بر حضور پیوسته دار سایت در این صفحه نیست.

با به کارگیری ابزارهایی مثل وبمستر تولز گوگل، رتبه میانگین سایت خود در واژه ها کلیدی را می توانید مانیتور کرده و ذیل عقیده بگیرید.

4. مطالب با کیفیت منتشر کنید
گوگل به سایت های حائز مطالب با کیفیت امتیاز ویژه ای در رتبه بندی می دهد و به همین علت شما می بایست در دسته تارنگار خویش اقدام به نوشتن محتوای با کیفیت کنید.

ارتباط مستقیمی بین محتوای بلند (بیش از 2000 کلمه) و رتبه صفحه مرتبط با آن درونمایه وجود دارد. آقای Neil Patel از کارشناسان معروف سئو در جهان، با پژوهش و برررسی که در این زمینه داشته است، تاکید کرده که وابستگی معنا داری بین نتایج صفحه نخست گوگل و تعدادکلمات به پیشه رفته در آنها هستی دارد. او پذیرفتن کرده اغلب رتبه های ابتدایی گوگل متعلق به صفحات حائز بیش از 2000 واژه است. او حتی به کاربران رهنمود داده که از مطالب بسیار بلند که حائز 3000 کلمه و بیشتر هستند استفاده کنند. این کار ضرری نداشته و احتمالا به کسب رتبه بهتر آن صفحه کمک زیادی می کند.

بنابراین دفعه پس که مطلب زیاد کوتاه با کمتر از 500 واژه نوشتید، تجدید نظری کرده و در چهره امکان مقدار محتوای آن را افزایش دهید. گوگل سایت های با شمار صفحات زیاد بسیار اما محتوای زیاد محدود و بی کیفیت را جریمه می کند.

5. سئو داخلی سایت را رسیدگی کنید
هر صفحه از سایت شما می بایست مطابق با اصول درست سئو باشد. در نظر داشته باشید که صرفا رتبه کلی سایت قصد سئو نبوده و هر یک از صفحات سایت نیز می بایست پتانسیل حضور در نتایج جستجو را داشته باشند.

پارامترهای بسیار زیادی در سئو داخلی سایت موثرند که در صفحه آموزش سئو درونی می توانید آن ها را فرا گرفته و با به کارگیری مطالب مرتبط به افزایش فرهنگ خود در این مقوله بپردازید. همچنین با به کارگیری ابزارهایی مثل GTmetrix میتوانید به تست و بررسی اولیه سئو داخلی اقدام کنید.

6. سرعت سایت را ارتقا دهید
کاربران امروزی اینترنت به سرعت بالای سایت در دسکتاپ و موبایل عادت کرده اند. پروا به این خواسته کاربران لغایت حدی فرا رفته که گوگل فاکتور سرعت سایت را جز پارامترهای رتبه بندی اعلام کرده است.

این مسئله وقتی مهمتر می شود اگر بدانیم که:

کاربران یک سایت در صورت چشمداشت بیش از حد در اثناء بارگذاری صفحه، دکمه بک را تنگنا داده و سایت دیگری را از نتایج جستجو گزینش می کنند.
سرعت سایت یکراست جز پارامترهای رتبه بندی بوده و همینطور کند بودن سایت موجب افزایش بانس ریت می گردد.
اما چه مقدار سرعت برای کاربران خوشنود کننده است. بر اساس دست موزه Testmysite گوگل، موعد بارگذاری سه ثانیه و کمتر از آن یک مقدار آرمانی برای سایت هاست. 3 لغایت 4 ثانیه موعد خوبیست، اما در باره سایت های بیش از 4 ثانیه فکر بنیادین بایست کرد.

با به کارگیری راهکارهای ذیل می نا به افزایش سرعت سایت پرداخت:

فعال کردن AMP در وبسایت
استفاده از http2
راه اندازی یک CDN
تکنیک های افزایش سرعت سایت اندک به موارد فوق نمی شود و در مطلب افزایش سرعت سایت می توانید از سایر راهکارهای مهم در این زمینه اخطار یابید.

7. از تاکتیک های سئو تایید نشده بهره‌گیری نکنید
همواره از شیوه های سئویی بهره‌گیری کنید که باره تایید گوگل باشد لغایت رتبه سالمتری کسب کنید. هر روشی که به نظر، کمک حال سئو باشد در واقع کارکرد مناسبی نخواهد داشت، چرا که دادرس پایانی آن گوگل است. این گوگل است که در پایان سالم بودن تکنیک های سئو را تایید می کند.

فراتر از این بعضی از شیوه های سئو بر اساس سیاست گوگل قانونی نمی باشد و در چهره انجام گوگل با سایت های خاطی برخورد نیز خواهد کرد. چندی از این طریق های سئو کلاه سیاه عبارتند از:

استفاده بی رویه از کلمات کلیدی: این به حالتی گفته می شود که شما به چهره افراطی و بیش از مرز در محتوای خود از کلمات کلیدی موردنظرتان استفاده کنید.
تبلیغات زیاد: به پیشه بردن تبلیغات زیاد در صفحات سایت موجب بروز مشکلاتی می شود. این مسئله موجب کاهش سرعت سایت و تجربه کاربری می گردد.
خرید لینک پولی: کسب بک لینک از سایت های نا پیوسته و به وسیله پرداخت پول جز موارد غیر قانونی سئو محسوب می شود و گوگل در چهره تماشا وبسایت خاطی را به شدت جریمه می کند.
8. سئو سایت های رقیب را رسیدگی کنید
شما تنها کسب و کار در گویه کاری خود نیستید و احتمالا جز پیشروهای آن هم نمی باشید. این مسئله احتیاج به افزایش هزینه و کار بروی سئو را اغلب می کند. یگانه از این مسیر ها بررسی سئو سایت های رقیب است.

با بررسی سئو سایت های رقیب، با نقاط قوت آنها آشنا شده و متوجه دگرگونی ها لازم برای رسیدن به جایگاه های بالا می شوید. این بدین معنیست که می توانید با استفاده از این دگرگونی ها مثبت در سایت به رتبه های بالاتر در کلمات کلیدی سایت برسید.

یکی از ابزارهای رسیدگی سئو سایت رقبا، آلت Open Site Explorer سایت Moz است که با استفاده از آن می توانید به بررسی بک لینک های سایت های رقیب بپردازید.

9. عکس های خویش را به شکل صحیح آپلود کنید
استفاده از تگ های درست در عکسها مایه ارتقای سئو سایت می گردد.

متاسفانه بسیاری از  تارنما ها این پارامتر مهم سئو را نادیده گرفته و عکس های خود را بدون متن جایگزین آپلود می کنند. موتورهای جستجو توانا به درک محتوای تصویری نیستند و فقط افزار فهم آنها از تصاویر، تگ Alt آنهاست. آنها با احضار محتوای این تگ به موضوعیت تصویر پی می برند.

با به کارگیری توصیف درست عکس خود این بخت را به آن می دهید که در جستجوی تصاویر گوگل نمایش داده شود و این مسئله به سئو کلی سایت کمک زیادی خواهد کرد. در ضمن این کار مایه درک بهتر گوگل از محتوای متن می شود که عکس در بین آن پیمان دارد.

10. طراحی تارنما را بهینه سازی کنید
اکنون سنه 2017 است و هیچ کسی علاقه مند به نگریستن سایت ها مثل بیست سنه پیش نیست.

یکی سایر از فاکتورهای مهم رتبه بندی و سئو سایت، طراحی وب صفحات است، چرا که این مسئله بر روی تجربه کاربری، کارایی سایت و ساختار اطلاعات آن تاثیر می گذارد.

اگر سایت شما حائز سیستم هدایت صحیحی نباشد، کار با آن برای کاربران و همینطور موتورهای جستجو دشوار شده و مبتلا افت رتبه در نتایج جستجو می شود.

برای ساخت یک سایت با طراحی صحیح کارهای زیر را سپریدن دهید:

طراحی ساده و مینیمال داشته باشید.
از ساختار اطلاعاتی خوب کاربرد کنید
فضاهای خالی بین بلاک ها به شغل برید.
از رنگ های متصاد جهت جلب پروا کاربران استفاده کنید
راه های ارتباطی خویش را در دسترس پیمان دهید
از سیستم هدایت کاربری کارامدی استفاده کنید
تجربه کاربری را در اولویت پیمان دهید.
وقتی از همه این فاکتورها در سایت بهره ببرید، طراحی سایت شما به روز و متناسب با کاربران معاصر خواهد بود. در نتیجه سئو سایت شما تقویت شده و رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب می کنید.

ساخت یک تارنما بهینه و مطابق با مبانی سئو
اگر کاملا بازپسین کار در سئو و بهینه سازی می باشید، مطمئنا درک یک جای همه این مطالب کمی مشکل خواهد بود و شما را به چالش خواهد کشاند. ولی با مطالعه مطلب آموزش سئو رادزاد و همینطور کسب تجربه در این پیشه می توانید به تبدیل شدن به یک سئوکار امید داشته باشید.

مهمترین کار در نخستینگی قرار دادن کابران سایت است، چرا که آنها در پایان از خدمات شما کاربرد می کنند. سئو دربرگیرنده پارامترهای زیادیست و همواره نیز در حال ارتقا هستند. فلذا به روز بودن در این کار امر مهمیست.

برای دریافت خدمات سئو با آژانس دیجیتال مارکتینگ آوش تک همراه باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد